Efektywne zarządzanie sobą w czasie wpływa na wyniki pracy

To, w jakim stopniu potrafimy zarządzać swoim czasem ma doskonałe odzwierciedlenie w tym, jak wygląda nasza codzienna praca. W momencie, gdy jesteśmy osobą odpowiedzialną, zorganizowaną z tendencja do planowania, to taka sama będzie praca, która wykonujemy i prawdopodobieństwo, ze coś w nas w niej zaskoczy jest znikome. Jeśli jednak nie potrafimy dobrze zorganizować swojego czasu i wciąż mamy poczucie tego, ze doba w naszym wypadku jest za krótka, to może oznaczając, ze nasza praca zawodowa nie będzie pozbawiona kłopotów, których z powodzeniem moglibyśmy uniknąć. Bardzo ważna jest zdolność takiego planowania pracy, która pozwoli nam na zachowanie rezerwy czasowej na wykonanie niespodziewanych, a zarazem pilnych zadań. Osoby, które w ogóle nie planują dnia pracy nie tylko nie będą miały takie rezerwy, ale również nie wykona zadań, które powinny zrealizować w ciągu normalnego dnia pracy. Dobra organizacja pracy przejawia się w tym, że nie przeszkodzą nam w pracy niespodziewane zdarzenia.

Podobne artykuły

  • Czym jest aktywne poszukiwanie pracyCzym jest aktywne poszukiwanie pracy Jak szukać pracy. To pytanie zadaje sobie chyba każda osoba, która straciła swoje źródło dochodów bądź dopiero wkracza na rynek pracy. Jak szukać pracy, kiedy nie ma się doświadczenia. […]
  • Jak motywować młode osoby do pracyJak motywować młode osoby do pracy Nie trzeba chyba nikogo przekonywać do tego, że praca jest jedną z tych czynności, do której często trzeba kogoś odpowiednio zmotywować, aby ją wykonał. Gdy praca kojarzyć siema z młodymi […]
  • Jak przygotować się do powrotu do pracy z urlopu macierzyńskiegoJak przygotować się do powrotu do pracy z urlopu macierzyńskiego Czas spędzony z maleńkim dzieckiem w domu jest dla matki bezcenny, ale wbrew pozorom bardzo szybko się kończy i jeśli nie zdecydujemy się na urlop wychowawczy, to w pewnym momencie zdajemy […]
  • Jak zdobyć pierwsza pracęJak zdobyć pierwsza pracę O tym, ze pierwsza praca jest niezwykle ważna i trudna do znalezienia z pewnością nie trzeba przekonywać wszystkich tych, którzy teraz jej szukają. Nie jest to zajęcie łatwe, a poza tym […]
  • Istota pracy – Do czego jest nam potrzebnaIstota pracy – Do czego jest nam potrzebna Jest to jedna z najważniejszych i najbardziej czasochłonnych czynności, jakie wykonujemy w życiu. Każdego dnia to jej właśnie poświęcamy mnóstwo naszej uwagi i czasu, ponieważ dzięki niej […]
  • Jak dbać o pozytywne relacje w pracyJak dbać o pozytywne relacje w pracy Dobra atmosfera sprzyja twórczej i zespołowej pracy, dlatego im lepsze będą relacje w zespole pracowników, tym przyjemniejsza może być nasza praca. Chcąc osiągnąć taki stan rzeczy trzeba […]